Szombat reggel 9 óra előtt pár perccel, Siófok, éppen lázas rohangálásba próbálom átvágni magam a városon, hogy beérjek az iskolába.

Hogy miért járok szombat reggel iskolába ez már más téma, erről majd egy pszchiáternek. Lényeg hogy a szokásos reggeli kocogásomat, hiretelen lelassítja egy óriási tömeg, ahol rengeteg biciklis verödött össze, éppen a Balatont célozták meg körül tekerni. Nagy nehezen átvergődtem rajtuk ez volt a kisebb gond.

Majd mikor a tanfolyamom kicsit késve 2kör véget ér és a buszom meg fél2kör elhúzott, gondoltam felhívom apámat, hogy ugyan jöjjön már ki értem, mert 3 óra múlva indul a következő buszom, ez történt 2kör.  Siófokra tőlünk fél óra alatt lehet kiérni, úgy 3/4 3 tájékán, elkezdtem gondolkodni, hogy most akkor már mi van, majd 3kor befut igen dühösen, néhány biciklis is befutott közben. Mert ugye a pályaudvar a belváros meg a befutó az egy helyre van rakva. Elmesélte, melynek később én is tanúja voltam, hogy a verseny biciklisták, nem mentek a bicikli útra, amit nagy nehezen sok sok év után kiépitettek az egész balaton körül, hanem ott mentek, ahol a pünkösd hétvégi forgalom a legnagyobb volt, 7es, 71es.  Némely helyen eldobott palackok, az autós meg 40 fokban 30al a boly után, rendőri biztosítás luxus, csak úgy szabadon az életveszélybe.  Autós persze nem mer előzni, mert jön szembe folyamatosan a kamion, aminek ugye kamion stopja van. A rendőr pedig a település tábla után mér a traffipaxal, ahol amúgy se tudnak többel menni, mint 30.

Szóval miért kell autóúton menni ha van bicikliút végig? Miért nem a bicikli úton szervezik a versenyt? Miért nincs valami biztosítás nekik? Miért kell szemetelni útközben és a rendőr miért ott mér, ahol értelme sincsen? Valamint a biciklisnek miért szabad ott átmenni a piroson , ahol buszok járnak kifelé? Nem érdekes?

