Globalizáció, érdekes egy elképzelés, egyes pontjai jók, egyesek vészesek, legtöbben attól félnek hogy a kultúrák és a hagyományok egy része a globalizáció miatt eltünik. Nos ettől még aránylag messze vagyunk ahogy elnézem.  Mint már többször is mondtam van egy perui msn partnerem, akivel elég sokat beszélgetünk, mondta hogy ők, ha betegek kóka teát isznak, mert az gyógyít. Ott úgy használják a kókát, mint nálunk a mákot, meséltem neki a mákos tésztáról, hogy én küldök neki mákot, ő meg küld nekem kókát, aztán gondoltuk, ez nem lenne szerencsés, mert még végén letartoztatnak minket nemzetközi drogkereskedésért.  Aztán jót nevettünk rajta. Erre ma mi történt
Kábítószerrel való visszaélés megalapozott gyanúja miatt indult eljárás egy férfi ellen, aki maga közölte a vámosokkal Ferihegyen, hogy kokacserjéből készült termékeket hozott haza Peruból. Elöszőr is ha maga közölte, akkor már csak nem, drogot akar becsempészni, a kemény drogos cucc állt cukorkából, kekszből és fűszer növényekből. Ja és összesen 800 grammnyi volt. Nem tudom, lehet hogy ha én Peruba mákos tésztát vinnék, ellenem is eljárás indulna és még azt se mondhatnám hogy civilizálatlanok, hiszen nálunk is ez van. Pedig összesen azt kellene felismerni , hogy itt nem drogokról beszélünk, hanem  két különböző kultúráról. Csak egy kis műveltség és kultúráltság kellene. Persze, lehet hogy ott és akkor én is mindent ugyanígy csináltam volna. Nem tudhatom. Mindenesetre mindent jó megnézni több szemszögből is.

Reklámok