Hol VOLT hol nem VOLT, egy nap elmenekültem egy soproni fesztiválra. Reggel 6kor indultam
keneséről, a veszprémi buszt is elértem. Gondoltam elég gyorsan elfog szállni ez a 3 és fél
óra busz út, mert izgultam hogy mi lesz ha odaérek, ez úgy pápáig ment is, ahol volt pihenő,
ááh de mondom minek 🙂 , ezért bent maradtam a buszban, majd utána kicsit fájt a gyomrom de
közben éhes is voltam, de ha ettem volna, még jobban fáj, aztán rámjött a
vizeletkiválasztási inger is kb egyidőben, a szám kiszáradásával, ez se a legjobb párosítás.
Probáltam visszatartani, de egy idő után, úgy döntöttem leszállok. Le is szálltam, ott akkor
mindent elintéztem, hogy ne legyek éhes, ne fájjon semmi és melgem se legyen. Röjtökmuzsajon
történt mindez, ami egy rettentő bájos falu, szép, rendezett, derültem egy jót, hogy ki volt
téve, hogy melyik áfész 4es számú italboltja, mellette meg vegyesbolt, de nem abc, vagy cba,
vagy tempo, csak így hogy vegyesbolt 😀 Viszont ahogy továbbmentem egy nagy templom után egy 4 csillagos szálloda lepett meg, utána egy csodaszép folyó, majd pedig további vendéglátó helységek. Az emberek mindenkinek köszöntek, integettek,
mindenkire rámosolyogtak és az egész falu egy lassitot felvétel volt. Ilyen kis
mesetelepülés.

Majd jött a busz és mentem Sopronba. Ott leszálltam egy olyan helyen, ahol
sokan mások is, gondoltam hamar megtalálom a fesztivált, hát nem így lett. Végül a
pályaudvarról busszal mentem be. A helyijárat volt, mondom a buszsofőrnek hogy kérek egy
jegyet, rámnézett és mérgesen kérdezett vissza hogy jegyet? Nem is tudom lehet inkább almát
kellett volna kérnem, de kitartottam amelett hogy igen jegyet. Majd adott egy 190
forintosat, odaadtam neki a 2 százasom, eszébe nem jutott hogy elő kotorjon egy 10est, pedig
halmokban feküdtek ott, úgyhogy gondoltam inkább arrébb megyek. Majd a buszról leszállva
nagy tömeg özönlött folyamatosan a fesztivál területére.

Ingyen adtak coca-cola zerot, meg trindent splashet egyből az elején. A jegyárusok, ellenörök, karszalag felcsatolok, mind-mind kedvesek és segítőkészek voltak. Majd bejutottam a sátor táborba, ahol hely nem
volt, csak egy talpalatnyi ahova feltudtam verni a sátramat, na annak a rögzítése is érdekes
volt, mert ugye , sátorszegeknek eléggé híjján vagyok, egy eldobott tölcsér alakba
összekötözött virággal egészítettem ki.  Majd elmentem felmérni a terepet, igazi fesztivál
helyszín volt 🙂 Majd a CIB színpadhoz kerültem, ahol Réz András beszélt a filmekről, hogy
melyik női, melyik férfi, és melyik hogy alakult ki. Rettentő érdekes volt és közben vicces
is, pozítivan csalódtam a csávóban. Majd találkoztam kereszttesómmal, meg néhány haverjával.
Ebből kerekedett ki, hogy kötél létrán probáltunk mászni az abszintért, de hát valahogy
senkinek nem jött össze. Fene se gondolta volna, hogy ilyen könnyen le lehet potyogni egy
ilyen kis egyszerű létráról. Majd elmentünk a nagyszínpadhoz ahol én a Napra koncertezett.

Napra
Napra

Nem is tudom, hogy jellemezném azt a zenét, a cigánymuzsika keveredik a rockkal talán, de az
énekesnő showja mindent vitt,szerintem jól táncolható zene. A szél meg a mellettünk lévő
bungee-soknak fenntartott matracot vitte , egyenesen a közönség felé, mindenki menekült ezer
felé. Első gondolatom, miután elment a matrac, megsérült e valaki, kell e neki segítség,
szerencsére senki se sérült meg. Majd elmentünk, hogy megtekintsük a méhek előadását, hát
ott a legérdekesebb az volt, hogy megittunk egy egy sört, meg hogy a hátrébb lévő színpad
zenéjét jobban hallottuk, mint az ottaniét. Ezért inkább elmentünk habfürdő sátorba 🙂 a
várakozásunk közben, a sátor melletti sátor előtt, egy hastáncos nő volt, szegény férfisereg
az se tudta, hogy az ott várakozó habos lányokat, vagy a hastáncost nézze.

Majd utána 6an
kb bementünk, a nyakig érő habba, hát az is jó buli volt, utána lemostak minket, egész jól
lehet ismerkedni, a napon pedig pillanatok alatt megszáradtunk. Azért nadrágot cseréltünk,
nehogy megfázzunk.

Ladánybene koncert alatt pedig, egy teaházba is betévedtünk, ahol nagyon
finom almaaromájú vizipipát szívtunk, Ladánybene 27 koncert hallgatása közben, ahova valakik
szerkesztettek egy jó nagy Jamaica zászlót. Belestünk 30Y koncertre is, ahol már rengetegen
voltak. Ott spanyol zászló került elő, de hogy honnan? 🙂
Nem volt valami rossz, de azért elmentünk körülnéztünk, pizzáztunk, söröztünk, meg elmentünk
megkóstoltuk Jocó pálinkáját, hát abból 3-4 korty is a halálos kategóriába tartozott,
mellettünk sátrazó osztrák csajszit kínálgatta, akinek szerintem az életre elment a kedve a
magyar töménytől ahogy beleszagolt 🙂 legalábbis ez látszott az arcán. Beesteledett, ezért
eltéptünk Offspringre, gondoltuk egy órával előtte odamegyünk, hogy legyen jó helyünk. Így
is kb 20-30 méterre tudtunk a színpadtól megállni, ami akkora tömegben, az eleje volt 🙂
Mivel korábban értünk oda még URH koncert volt. Akikről eddig nem hallottam, de mondom az
énekesük úgy néz ki mint a Müller Péter, később kiderült hogy az is volt, egész jó zenét
játszottak, végére még egy igen fülbemászó slágert is eljátszottak, az igen igen kemény
világot. Ebben a számban a közönség is nagy partner volt 🙂 a nagyszínapad mellett volt egy
bungee jumping is amit azért nem probáltam ki, mert úgy gondoltam nem költök rá 6 ezer
forintot. Habár előbb-utóbb úgy is kiprobálom 🙂 Volt aki nem mert ugrani, pl egy csaj, de
aztán visszavitték és végül mert, mindenki megtapsolta, mert végülis volt mersze 🙂

Hát igen, a fesztivál erről is szólt, egymás bíztatásáról, a toleranciáról, a békéről hogy közel
20 vagy akár 100 ezer ember, tudjon egymásra úgy figyelni, hogy mindenki jól érezze magát a
fesztiválon. Erre nagyon jó példa volt az Offspring koncert is. Ahova úgy besürüsödtünk,
hogy könyökkel probáltam magamnak helyet biztosítani, hogy össze ne nyomjanak, ez úgy az
első szám elkezdéséig ment, onnantól eltünt minden ilyen cél. Na jó persze az Americana-nál
ez érthető is 😀 Viszont arra is rájöttem, hogy nagyszerű edzés talpon maradni, ott elől.
Úgy a második koncert környékén arra gondoltam, ha élni szerertnék, akkor érdemes lenne
innen kikeveredni, de elég volt csak pár sorral hátrébb menni. 2-3 sátorral, már lightosabb
volt a lökdösödés ugrálás, habár az se volt gyerekjáték, hiszen egy embert felkaptunk, mert
ilyenkor az a szokás, ha valaki elesik azonnal mindenki nyúl érte körülötte hogy felkapja,
mert különben összetaposnák. Kaptam szemütést, állba fejelést, sípcsont rúgásokat, mégis
Nagyszerű koncert volt, szerintem én is okoztam ilyeneket 😀 az is szerencse hogy
acélbetétesbe mentem. Közben meg egy csaj meg egy srác majdnem összeverekedett, akiket mi
körülöttük lévők probáltunk meg elválasztani, volt csaj is aki más srác nyakában volt, de az
én vállamra támaszkodott, ott is fogtam ne essen nagyot és az énekes is felhívta a figyelmet
hogy figyeljünk egymásra főként a lányokra. Ezek nélkül nem is müködnének az ilyen nagy
koncertek. Végére jól elfáradt az ember, mert rettentő jó koncertet adtak, a közönséget is
tisztelték és a közönség is őket. utána leültünk a fűbe pihenni, össze ismerkedtünk két
csajjal akik a Samsung arénát keresték, elkísértük őket éppen Zagar koncert volt, majd
hirtelen eltüntek , azt mondták majd megkeresnek minket, aha… 😀 de amúgy jófejek voltak
és visszajelöltek iwiwen.

Majd ilyen babzsákos foteles üldögélős részre keveredtünk ott is
megismertünk egy érdekes párt. Akik közül csaj tuti hogy jön utcazenére, ti is jöjjetek. Ott
már mindenki fáradt volt, amikor elmentünk sörért, jó kis langyos dobozos sör volt már csak.
Mindenesetre jó érzés volt, alternatív dolgokról beszélgetni a hajnal tájékán. Utolsó 500
forintját sörökre költötte, mondván hogy ebből már úgyse jutna haza Pestre 🙂 1 óra alvás
után, elindultam a buszra. Akkor már folyamatosan vitték a városba a buszok a
fesztiválozokat. Akik hasonló mértékben jöttek akkor ki, mint elöző nap be. Itt megkérdeztem
a buszost hogy hol lesz legközelebb a buszpályaudvarhoz, azt mondta a 4. megállónál kell
leszállni. Örültem hogy ez legalább rendes sofőr, erre a 3. megálló után azt mondja
végállomás, na mondom ez is jófej.. busz pályaudvart pedig épp időben találtam meg. Ott
előkészítettem a pontos összeget, nehogy a buszsofőrnek valamit is várni kelljen a

visszaadással stb.. erre felszállok az 5:40-es Sopron-Veszprém buszra, köszönök, mondom hova kérem a jeyet, mondja az  összeget, adom a pénzt, erre azt mondja hogy szórakozzak még, gyűrjem jobban össze azt az ezrest így is már 10 perces késésben vagyunk. Az volt a baja hogy miközben a táskámat, meg a sátramat fogtam, nem tök egyenesen kihajtogatott ezrest hanem ami éppen elfért a kezemben kétszer hajtott ezrest markolásztam meg az aprót, majd kiegyengettem neki, odaadtam neki hogy tessék szép sima, azt mondta, igen így kell hogy ez a minimális intelligánciátfeltételezi hogy így adjuk oda. Magyarul lebunkózott. Nem tudom, én ha buszsofőr lennékakkor a minimális intelligenciámhoz hozzátartozna, hogy ha köszönnek, akkor viszaköszönök,ha az ország a második legnagyobb fesztiváljának vége akkor 10-20 perccel előbb állok be,hogy ne legyek késésbe, illetve hogy ha elindulok akkor azt ne nyitott hátsó ajtóval tegyem, amikor tömve van a busz. Úgyhogy talán ezért beszélt a minimális intelligánciáról, mert biztos álmodik róla, hogy neki is lesz valaha olyan. Mindenesetre még azt is fontosnak tartotta, hogy minden megállóban, megálljon veszekedni egy jó nagyot az ott várakozokkal, hogy ők már nem férnek fel.
Viszont eltekintve a buszsoföröktől és attól hogy néhány színpad egymsába zenélt. Egy rettentő jó fesztivált kapott a látogató. Minden volt ami kellett, jó csajok, jó srácok, kisgyerek, nagy öreg, tolószékes is akik ingyen mehettek be, ez nagyon szimpatikus hozzáállás volt.  Rengeteg program, sátor lehetőség, szerintem majdnem mindenki jól érezte magát. Állitólag közel 100 ezer látogató volt, ennyit én is eltudok képzelni, simán 🙂 mindesetre nagy VOLT 🙂

Reklámok